Tips från Elin

Det här mina vänner, är mina rekommendationer till eder:
 
  1. Se till att inte både öppna en butik klockan 8.00 och sen stänga den igen klockan 22.00. Visserligen känns det som din egen butik, som du både öppnar och stänger, men du blir väldigt trött och dagen känns väldigt lång.
  2. Om du har sex timmars rast efter det att du öppnat den just nämnda butiken (som jag alltså rekommenderar dig att inte öppna), så ta inte en cykeltur till Borgholm och tillbaka. (Särskilt inte om du inte bor på Öland, för då är risken att du inte hinner tillbaka till jobbet inom de sex timmarna.) Men har du lika trevligt sällskap som jag hade kan du strunta i den här rekommendationen. Tröttheten är värt det.
  3. Tro inte på myten att variation är bra för variationens skull. Om du tycker att Brownie och Apelsinchoklad är de överlägset godaste glassmakerna så ska du banne mig bara köpa just dem också. Allt annat kommer att bli en besvikelse.
  4. Gå och lägg dig.
 
Jag antar att folk inte är riktigt lika intresserade som jag vill att de ska vara, men om ni undrar vem Orwak är så är det en kartongpress som vi har ute på lastkajen. Dock tycker vi alla om honom och därför är jag rädd för att förlora honom till någon annan.
 
/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0