Apropå det sjunkande förtroendet för den socialdemokratiske partiledaren

Ur ett inlägg den 11 mars 2011, innan Håkan Juholt blivit vald:

Jag måste förresten också kommentera Socialdemokraternas troliga framtida partiledare. Det är ju urkul att de väljer en snubbe som är "skojfrisk" och "bra på att leverera one-liners". Det är ju allt man vill ha av ett lands ledare...

I min värld har förtroendet dock inte sjunkit. Förtroendet fanns aldrig där, eftersom han framstod som en pajas mer än en statsminister. Men inte ens jag trodde väl ändå att han skulle åstadkomma så mycket på ett år...

Mycket beror förstås på media, och det första jag någonsin såg av den där mannen var följande klipp som visades i Rapport när han lanserades som ny partiledare:



I rest my case.

/ELIN

Kommentarer
Postat av: Elise

sv: Eller så ser man det som att alla artister är människor och att man skall gå efter prestationer och inte kön. 2011 blev ett år då killarna levererade mest inom svensk musik. Hade du sagt samma sak om det bara vart tjejer?

2012-01-23 @ 14:48:55
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se/
Postat av: Elise

sv: Du skall alltid vara så radikal ^^ Nä, men min teori är helt enkelt att killarn utmärkt sig mest inom svensk musik i år. Förutom Veronica Maggio. Men det känns också som att 2012 kan bli tjejernas år, då bl.a. Laleh som redan är superhet släpper nytt denna vecka.

2012-01-23 @ 19:28:15
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0