Utmaning!

Jag har fått en utmaning av min vän Lisen: blogg.passagen.se/loutho Den går ut på att jag ska berätta sju saker ni kanske inte visste om mig ("kanske" la jag till själv, för att vara på den säkra sidan när folk protesterar och säger att de redan visste det där om mig). Så vi gör väl ett försök:

  1. Jag skulle helst bo i vatten och kan göra tio kullerbyttor i rad under vatten utan att andas. På land kan jag inte ens göra en halv.
  2. Jag drömmer om att besöka något gammalt dammigt universitet i USA.
  3. Jag köper nästan aldrig nya kläder, utan tar gärna emot gamla paltor från min omgivning. Förutom lite underkläder och en bikini har jag bara införskaffat några få nya plagg det senaste året, och samtliga var såna som ingick i priset för lägret jag åkte på i somras.
  4. Det bästa jag vet är att sitta övertrött sent på kvällen på ett läger och bara prata en massa strunt. Många fina idéer har uppkommit på det sättet (Farbror Johans klubba, skämtet Kvittot, Aron hoppar, för att bara nämna några få).
  5. Jag kan knäppa tårna, slicka mig på näsan och sitta i lotusställning (fast inte samtidigt).
  6. Den värsta person jag vet är Jan Björklund.
  7. Jag bestämde i ett svagt ögonblick att jag i framtiden ska bo i en liten by i Polen som heter Brodła. Min käre dåvarande klassföreståndare skulle nämligen bo i grannbyn Babice, bara för att namnet lät så roligt. Det roligaste med tanken på att bo i Brodła är att det är den absolut gråaste och tristaste platsen jag någonsin sett, och jag skulle bo där, längst uppe på en kulle i ett grått fallfärdigt hus och min lärare skulle bo längst ner i dalen i Babice och så skulle vi vinka till varandra. Tänk vilka högtflytande drömmar man har när man sitter i en buss på väg till Auschwitz...
Detta är en chans att försöka slå lite liv i gamla trötta inaktiva bloggarkompisar (även om bara vissa av följande namn bör ta det som en pik). Därför utmanar jag: Helena - justhelena.blogg.se Cecilia - ceciliamonica.wordpress.com Frida - dykeonbike.wordpress.com Marit - maritsblogg.blogg.se Elise - ienstadvidstorsjön.blogg.se och Sara - sara-lotta.blogspot.com

/ELIN


Kommentarer
Postat av: Frida

Elin, jag har tagit bort min blogg. Insåg att situationen var ohållbar :P Gillar inte att skriva på det sättet, har jag kommit på.

2011-11-07 @ 18:23:43
Postat av: Elin

Buuuu...=)

2011-11-07 @ 23:20:23
URL: http://efteralladar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0