När jag får tid över

Idag är jag sjuk. Det här är vad jag gjort idag:
 
  • Tittat på Say yes to the dress på TLC, en favorit.
  • Tittat på tusen andra tv-serier på TV, DVD och Netflix.
  • Gått i snigelfart till affären och ändå däckat hemma i ett moln av hosta och svett.
  • Gjort hostmedicin på varmt vatten, lime, honung och garam masala. Jag hade ingen ingefära hemma (och för övrigt hatar jag ingefära) så jag tog den krydda som låg närmast. Funkade utmärkt!
  • Tittat på Pip-Larssons på DVD.
  • Kollat på Facebook för att se vilka av de gamla barnskådisarna i Pip-Larssons som är vän med varandra på Facebook. Lägg märke till att det inte ens är första gången jag gjort precis denna koll. Så illa är det.
  • Blivit traumatiserad av att se att tvååringen i Pip-Larssons inte är två år gammal längre. Och inte alls lika söt. 
  • Tittat på Crocodile Dundee (AWS) och fascinerats över att det faktiskt finns ett 80-talsmode som inte är så pjåkigt.
  • Funderat på om AWS (As We Speak) är en riktig förkortning eller om jag just hittade på den.
  • Spelat Candy Crush.
  • Spelat Candy Crush Soda.
  • Spelat Candy Crush Jelly.
  • Funderat på varför Crocodile Dundee-produktionen inte skaffade mer verklighetstrogna kulisser.
  • Ätit choklad, enbart av den anledningen att Familjeliv säger att det hjälper mot rethosta. 
Kort sagt har jag roat mig kungligt och haft stimulerande underhållning hela dagen. 
 
/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0