I elfte timmen

Nu börjar snart den sista veckan innan jag börjar jobba. Idag har jag gjort flera av de saker som måste göras medan det ännu är sommar och ledighet:
 
1. Jag har lagat mat innehållande såväl persilja och lök som squash och aubergine från trädgårdslandet. Det blev en kikärtsgratäng. Mums!
 
2. Jag har tittat på TV. Det här kräver i sig inte så mycket sommar och i mitt fall inte ens särskilt mycket ledighet, men det ska ändå göras. Då jag tröttnat på de program jag faktiskt tycker är bra är jag nu inne på de mer halvdana, såsom Real Housewives of the Orange County, Familjen Kardashian och hundraartonde reprisen av Top Model. Vissa (hint hint) skulle antyda att detta är ett tecken på att det är dags att börja jobba nu, men jag är osäker. Jag tror att mitt tittande lika gärna kan utgöra en viktig studie av det mänskliga beteendet. Om inte jag utforskar dessa människors vanor och bruk, vem ska då göra det? Om inte jag misströstar över Kris Kardashian när hon får ett utbrott över att hennes trettioåriga dotter ska flytta hemifrån, vem gör då det?
 
3. Jag har badat. Om någon annan var sugen på att hoppa i den ständigt strömmande Moån efter att det regnat i en vecka så är det inget jag direkt rekommenderar. Ån är knappt acceptabel mitt i sommaren efter en värmebölja, så du bör vara rätt desperat för att klara det. Men förra gången jag badade visste jag inte om att det var sommarens sista dopp, så jag var tvungen att ta ett ordentligt avsked. Och det lyckades uppenbarligen, för jag är inte det minsta sugen på att ta några fler avsked den här sommaren.
 
 
Apropå rubriken på det här inlägget, är det någon annan som kommer ihåg det satiriska valprogrammet Elfte Timmen som SVT körde 2010? Alla sågade det vid fotknölarna, utom jag som klamrade mig fast vid de kassa ordvitsarna och den larviga politikhumorn som om det var de som skulle påverka Sveriges framtid. Nu när jag som påstår mig vara politiskt intresserad tröttnat på valrörelsen redan en månad innan det händer längtar jag tillbaka till Peter Settmans partiledarintervjuer och Kalle Linds lagom faktabaserade partihistorik:
 
 
Ack, det var bättre förr.
//ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0