Nuläget

Du vet att du blivit lite knasig när du rotar runt i kylskåpet för att hitta något som väger 100 gram, enbart för att kunna mäta viktskillnaden mellan två datorer du funderar på att köpa. Jag fick till slut nöja mig med ett paket grönsaksbuljong som väger 120 gram. Sen lade jag det på axeln för att se om det skulle bli för tungt att ha i axelväskan jämfört med att inte ha ett paket grönsaksbuljong på axeln. Det gav inte exakt det resultat jag hade hoppats på.
 
Några av er kanske undrar vad jag egentligen gör just nu. Svaret på det är mycket enkelt och samtidigt väldigt komplicerat. Jag pluggar franska på distans (det är inte enkelt i sig men går snabbt att säga) och letar efter lägenhet någonstans i södra mellansverige. Det senare är komplicerat då jag inte har så specifika krav på vart jag egentligen vill bo; jag har bara delat hem med folk i ett år och är nu sugen på att bo i egen lägenhet igen och träffa lite nya människor och så. Så om ni råkar trilla över en billig hyreslägenhet mellan Gävle och, låt oss säga, Linköping kanske, så kan ni höra av er till mig.
 
/ELIN
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0