Flyttlasset går

Det senaste halvåret har det mesta snurrat i mitt huvud. Jag som alltid haft så definitiva planer och vetat exakt vad jag velat har från dag till dag ändrat mig angående framtiden. I våras planerade jag att ta jobb som ungdomsledare, därefter bestämde jag mig för att jag ville bli assistent, och så vidare. Ena veckan skulle jag flytta till Lappland, nästa vecka blev jag erbjuden att åka till Sibirien, däremellan var jag helt inställd på först Uppsala, Västerås och Örebro. Om och om igen har jag insett hur otroligt överskattat och tvingande det är att ha total frihet att bestämma över vart man vill bo och vad man vill arbeta med.
 
I fredags befann jag mig plötsligt i Söderköping där jag tittade på en lägenhet och skrev kontrakt på den. Följaktligen följde jag min gamla vana att först hitta på vart jag ska bo och först därefter titta på kartan vart det ligger (Söderköping ligger söder om Norrköping). På onsdag flyttar jag, vilket innebär att jag bara har idag och imorgon att (förkyld och smått febrig) rota igenom mina sjutusen lådor från Östersundsflytten och se vad som inte ska med. Bland annat har jag hittills hittat ett par blårandiga dockstrumpor, vilket säger en hel del om relevansen i dessa lådor.
 
Ja, jag ville bara tala om detta och säga att ni är varmt välkomna att hälsa på mig. Förutom om det är skummisar som läser min blogg, för de är inte välkomna. Ni kan ju höra av er först, och säga om ni är skumma eller inte.
 
/ELIN

Kommentarer
Postat av: Marre

Jag är nog lite skum. Men ofarlig.

2013-09-09 @ 19:42:00
Postat av: Mathilda

jag vill komma i vår och hälsa på och ta ett besök på den berömda glass restaurangen i staden kram

2013-09-09 @ 19:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0