Hur man utnyttjar välgörenhet för sin egen vinning

Ja, nu har jag fått ett till jobb. Jag "jobbar" på att få ungefär ett nytt jobb i veckan så att jag ska ha något för mig. Det nya arbetet är för FN:s Flyktingorgan och innebär att jag ska försöka värva månadsgivare till det internationella flyktingarbetet. På måndag börjar jag, och jag satt nyss och kom på att jag själv ska bli månadsgivare. Jag hade klickat mig in på UNHCRs hemsida och skulle fylla i mina uppgifter, när jag kom att tänka på att om jag väntar tills på måndag kan jag värva mig själv på stan och få provision för det. Är det inte inte bland det mest självcentrerade ni har hört? Jag ska gå och ställa mig i skamvrån nu.
 
Med det här jobbet hoppas jag att få göra en bra grej och särskilt promota den akuta Syrien-frågan i Sverige som lätt glömmer en nyhet från en dag till en annan. Förutom detta så är det också väldigt coolt att jag får vara anställd av United Nations High Commissioner for Refugees och att lönekontoret ligger i Bangkok...
 
/ELIN, från sin rätta plats i skamvrån
 
PS. Bli månadsgivare!!! DS.

Kommentarer
Postat av: Sanna E

Wow, väldigt smart planerat! Är du säker på att det är ett riktitt jobb och inte "Du har fått ett jobb! Obs inget skämt!!!!!!!! Lönekontoret ligger i Bangkok men du får jobba i N:auml;ssj;o;;: om du vill"

Svar: Haha, nja det är ingen sån där "Du har vunnit en miljon!!!!!"-grej, om det är det du menar:P Det finns till och med riktiga människor som har hand om det här jobbet!
Elin

2013-10-20 @ 09:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0