Höstens stora val

Mitt största problem just nu är att både Melissa Horn, Veronica Maggio och Laleh nyligen har släppt varsin skiva, vilket gör att jag inte vet vad jag ska lyssna på först. Jag vill ju inte favorisera någon, så för att göra ett välgrundat val får jag gå på en beprövad metod: välja utseende framför innehåll.
 
En gång i tiden köpte jag en Timo Räisänen-skiva enbart för att jag tyckte att den hade ett så vackert omslag. Det var den här skivan:
 
 
Jag kan ju erkänna att jag knappt lyssnat på musiken och att det lilla jag hörde inte var överdrivet bra, men den gjorde sig bra i bokhyllan. Redan här kanske jag egentligen borde inse att det inte är någon bra metod att låta omslagsbilden bestämma vilken musik jag ska lyssna på, men jag kan inte utan ytterligare undersökningar säkert avgöra att den här metoden inte fungerar utan att göra om saken med ett större urval. Så här kommer utvärderingen:
 
 
Ehm, det finns säkert någon slags ironisk touch bakom den här bilden, men jag är nog inte tillräckligt konstnärlig för att fatta det. Det är liksom en tjej i blottarrock under neonskyltar??? Jag är ledsen Veronica, men du går bort.
 
 
Det här omslaget är bra på så sätt att det visar vad skivan innehåller; en ensam person som sjunger inte alltför muntra låtar. Men förutom det faktum att bilden ser ut ganska exakt som på hennes andra skivor så är det inte direkt nyskapande med en person som bara står där och ser allvarlig ut. Var är färgerna Melissa? Var är livet och leken?! Alltså fortsätter vi till det tredje alternativet (ja, upplösningen på den här undersökningen är exakt så förutsägbar som man kan vänta sig):
 
 
Shit vilken snygg tröja, Laleh. Jag älskar dig du begåvade människa. Du vinner.
 
Ni andra två; jag kommer till er också. Ha lite tålamod och tänk på hur ni ska utforma era omslag till nästa gång.
 
Over and out
/ELIN, som försökte sig på att leka musikbloggare och konstbloggare på samma gång

Kommentarer
Postat av: Elise

Lägg alla i en spellista och kör på shuffle. Så löser du alla problem.

Svar: Fast jag gillar att höra hur ett album är upplagt, i vilken ordning låtarna körs. Dessutom vill jag ge varje artist ordentligt med tid så att jag börjar gilla alla låtar på riktigt.
Elin

2013-10-15 @ 21:09:15
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0