De första tecknen på ålderdom

Jag har ju haft några introduktionsdagar på ett demensboende här i Söderköping. Sanningen är att jag redan verkar ha börjat ta intryck av den dementa sinnestämningen för jag har verkligen varit förvirrad de senaste dagarna. I måndags råkade jag hälla ut 3/4 liter mjölk i slasken för att jag trodde att det var vatten. I morse trodde jag att jag åt tre mackor till frukost, men när jag kom hem i eftermiddags hittade jag torrt bröd på golvet under bordet. Jag insåg att jag hade tappat macka nummer två på golvet och gått direkt på den tredje istället.
 
Något som inte har så mycket med förvirring att göra men är ett tydligt tecken på att jag börjar bli gammal hände ikväll. Jag har börjat som scoutledare i en kyrka i Norrköping. Förutom hopp och lek i skogen innebär detta att jag spenderar tre timmar på bussen och spårvagnen för att ta mig från Söderköping (som, vilket namnet hintar om, ligger söder om Norrköping) till den allra nordligaste spårvagnshållplatsen i Norrköping. Ikväll grillade vi pinnbröd. Jag insåg plötsligt att jag numera tycker bättre om gräddat pinnbröd än degigt pinnbröd. Det kanske verkar självklart för de flesta, men för mig som scout innebär detta att jag blivit gammal och tråkig. Nu går det bara utför.
 
/ELIN

Kommentarer
Postat av: Elise

Jag började få gråa hår som 14-åring. Slå den.

2013-10-17 @ 04:42:58
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0