Turistande i Chicago

Fördelen med att ha folk på besök är ju att man får leva ut sin drivkraft att turista. Igår var jag och Martina i Millenium Park och så lyckades jag mot alla odds släpa med henne upp i Willis Tower, USA:s högsta hus. Jag är ganska stolt över bedriften att inte bara övertala henne att gå upp, utan också få henne att betala 18 dollar för att köa i en och en halv timme innan. Men när vi till slut kom upp var det ingen av oss som ångrade sig; husets skydeck är beläget 412 meter över marken, och därifrån ser Chicagos andra skyskraport ut som leksakshus. Dessutom har de glasbalkonger där man kan stå och titta rätt ner på marken. Det var mäktigt.
 
"The Bean" i Millenium Park
 
 
 
Vi kom upp i Willis Tower just som solen höll på att gå ner, så först fick vi se utsikten i dagsljus, och strax efter när det var nästan mörkt.
Eftersom Matina inte ville gå ut i glasutbyggnaden var det en snäll kvinna som knäppte kort på mig (inte snäll som i motsats till Martina, utan snäll som i "vänlig främling utan baktankar att sno min kamera")
 
Idag har vi tagit det mer lugnt. Jag gav Martina en 30 sekunder lång guidad tur av campus innan vi gick på Starbucks, shoppade på second hand (jag råkade köpa skor för andra gången på tre dagar; det fanns lila låga Converse, nästan helt oslitna!) samt tittade på film och åt pizza American Style. Imorgon blir det mer pizza, men då Deep Dish som är Chicagos specialitet. Nighty night!
 
/ELIN
 

Kommentarer
Postat av: Elise

Den där sista bilden gav mig ont i magen...
MVH höjdrädd

2013-04-16 @ 00:28:58
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0