Spring Break, Woohoo!!!

Jag vet inte om jag berättat det förut, men imorgon ska jag åka på mitt livs första och sista Spring Break! Jag skulle skriva om det för några dagar sen, men så blev jag sjuk. Jag hade konstigt ont i magen konstant i två dygn, och jag ville inte så att säga jinxa spring break genom att hurra för det när jag var orolig för att inte kunna åka alls. Men imorgon vaknade jag pigg och glad så nu är allt fantastiskt! Solen skiner, jag promenerade snabbare än bilarna på vägen til mataffären och yoghurten smakar underbart. Ja, det var alltså en beskrivning av att jag är på gott humör...
 
Nåväl, åter till spring break. Jag har alltså vårlov, mitt i terminen, och jag ska till skillnad från ALLA jag känner inte gå åka söderut. Inte söderut som i Florida, Texas, Mexiko eller Louisiana i alla fall. Jag tänkte mer att istället för att ha en kall vårvecka i Chicago kan jag ju lika gärna ha en kall vårvecka på Östkusten. Därför tar jag imorgon tåget till Washington DC, och sen bär det av till New York och därefter Boston. Jag hoppas verkligen att jag ska ha tid och ork att skriva lite när jag är borta, men eftersom jag inte klarar av det ens när jag är hemma och gör ingenting alls ska vi nog inte ha för höga förhoppningar.
 
Förresten läser jag en annan blogg just nu (en sån där som publicerar tolv inlägg om dagen) och där läste jag att alla bloggare får ta emot elaka kommentarer. Jaha, tänkte jag, och blev lite besviken. Är jag ingen riktig bloggare? För jag har aldrig fått några elaka kommentarer... Eller jo, förresten, en gång var det en anonym Gävlebo som tyckte att jag hade fel rubrik på ett inlägg. Ouch, den visste var den tog.
 
Ja ja, man kan inte få allt här i livet. Men känner ni någon elak människa så får ni gärna tipsa denne om min blogg så att jag kan dra in lite spydigheter och bli "riktig" bloggare.
 
Nu är det dags att packa för Spring Break! Allt jag vet om Spring Break kommer från Gilmore Girls-avsnittet Girls in bikins, boys doin' the twist. Vi får väl se om min upplevelse blir samma som Rory's. Förutom att de åker bil ett helt gäng till Florida och ligger på stranden hela dagarna blir det nog precis likadant.
 
/ELIN

Kommentarer
Postat av: Hanna L

Hej! Jag funderar på att läsa samma linje som du gör nu till hösten, och hittade din trevliga blogg när jag googlade runt :) En grej jag funderar över är kostnaden. Vad kostar det för er svenskar under Chocago-terminen? Att få gå på college, internat osv?

Är du nöjd med linjen hittills?
Vore jättetacksam för svar!
Hoppas du får det riktigt kul på Spring break! :)

Svar: Hej! Kul att du vill gå college, jag svarar för enkelhetens skull på dina frågor via mail:)
Elin

2013-03-08 @ 10:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0