Ode till dravel

I förmiddags när jag hämtade tidningen tänkte jag skriva en Ode till landsbygden när jag insåg hur fantastiskt det är att man kan gå och hämta tidningen i pyjamas utan att en enda bil kör förbi och stirrar på en. Men sen insåg jag att de flesta som bor i stan inte behöver gå lika långt och därför är risken mindre att någon stirrar på dem alls, särskilt de människor som får tidningen direkt genom dörren (om nu inte tidningsbudet är väldigt creepy och står kvar och tittar in genom brevinkastet tills man hämtat sin tidning). Sen insåg jag att hela min idé var rätt värdelös, när en bil kom farande och jag var tvungen att springa över vägen för att slippa bli påkörd (bli påkörd i pyjamas måste ju förresten vara det pinsammaste man kan vara med om). Alltså fick jag retirera till att skriva ett blogginlägg om att jag hade kunnat skriva ett blogginlägg om det inte hade varit en sån dålig idé. Så roligt kan man ha det.
 
För övrigt har jag startat ett eget litet LAN här hemma för att kunna föra över allt jag har på en dator till en dator som jag inte har någon av dessa saker på. Visserligen är datorerna inte sammankopplade, vilket innebär att det faktiskt inte är något LAN, så där sprack det också...
 
Jag ber om ursäkt om ni kände er tvungna att läsa det här dravlet. Jag hade helt enkelt inte så mycket mer att skriva, men jag skrev det ändå.
 
/ELIN

Kommentarer
Postat av: Elise

Fast, det skulle nog vart ännu värre och bli påkörd helt naken...

2013-06-30 @ 23:38:15
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0