Sommar

Den här veckan avverkar jag hela sommarens behov av dagsverken genom att flytta runt papper från en låda till en annan på min ömma moders företag. Sen på måndag bär det av till Elise i Östersund för att se till den forna hembygden. Då jag nästan aldrig varit i Östersund på sommaren (därav uppfattningen att Östersund är en alltigenom kall och vindpinad plats) kommer det att bli spännande att se staden i sin sommarskrud.
 
Ikväll har jag och mor och far haft en så genuin sommarkväll som det bara är möjligt. Först var vi på motionsbingo i Mörtebo. Det är riktig tradition; man går runt byn med en bricka i handen, prickar av siffror, försöker undvika att bli uppäten av myggen och har chansen att vinna en burk konserverad frukt! Pricken över i:t är att de bjuder på kaffe. Kan det blir bättre? Därefter bar det av hem för att se på Allsång på Skansen (som för övrigt verkade ha valt bara allsånger med tusen verser ikväll, kan det vara för att man skulle slippa se så mycket av artisterna måntro?) och till sist Morden i Midsomer, som jag måste erkänna är helt okej trots fel polis. Efter en sån här kväll går det inte att förneka att sommaren är här.
 
/ELIN
 
Och nej, vi vann ingen frukt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elise

Just därför kommer det väll spöregna hela veckan fast vi har jättebra väder nu.

2013-07-07 @ 14:53:51
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0