Elins version av 4th of July

Igår intog jag kvinnans rätta plats och stod i köket i fem timmar. Mitt forna hemland hade nationaldag och det var viktigt för mig att vörda detta, så därför lagade jag mat som jag bjöd mamma och pappa på. Först fick de burgare gjorda på quinoa och svarta bönor och därefter Citron- och marängpaj, båda ackompanjerat av Coca Cola. Det var mest av allt pajen (och minst av allt colan) som tog outsägligt lång tid att tillaga. Tre olika lager, varav en maräng som jag vispade i 45 minuter innan jag gav upp och hällde skiten som den var på pajen. Gott blev det i alla fall. Vid middagen hade jag ställt fram röda, vita och blå servetter, en dator som visade en vajande amerikansk flagga samt en chokladask med frihetsgudinnan på. Inte helt konventionellt nationaldagsfirande kanske, men man gör ju så gott man kan.
 
 
Till efterrätten visade jag även 500 av mina USA-bilder, som det tog nästan två månader innan jag kom mig för att visa.
 
God bless America
 
/ELIN
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0