Willow Creek

Igår gjorde vi en utflykt till en kyrka. När jag skriver 'kyrka' så lovar jag att ni inte tänker på något som liknar det jag nu ska försöka (men totalt kommer misslyckas med att) beskriva. Kyrkan i fråga heter Willow Creek och är USA:s tredje största kyrka med i genomsnitt 24 000 besökare i veckan. När du kommer in i kyrkan tror du inte att det är en kyrka du kommit in i, snarare ett köpcentrum. Det finns café, en enorm restauranger och rulltrappor (personligen var jag mest imponerad av att det fanns rulltrappor, antagligen för att det inte finns såna i Ockelbo och därför symboliserar det något stort och världsvant).
 
Jag försökte ta flera kort på kyrkan, men tyvärr blev inget av dem särskilt bra, så istället fick jag sno en bild från internet.
 
7000 personer får plats i kyrksalen. Sjukt stort.
 
Jag skulle kunna försöka fortsätta beskriva detta enorma ett antal stycken till, men dels kommer det aldrig gå att göra rättvisa och dels har min mamma sagt att jag måste sova om nätterna. Så jag är ledsen. Är någon särskilt intresserad av mina superlativ ackompanjerade av ord som "sjukt" och "stört" får ni gärna höra av er så kan jag improvisera ihop något på ren känsla.
 
/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0