Chill, melankoli och hallon

Vad man skriver om när det inte finns något att skriva är inte lätt att veta. Jag gör inget i livet som ännu är klart att berätta om, jag har få flummiga funderingar att dela med mig av och jag slappar mest. Eller ja, i förrgår promenerade jag en mil, så jag kanske ska göra om det här till en sån där träningsblogg där jag skriver tider, distanser och hur peppad jag var under varje träningspass. Ärligt talat, finns det något tristare? Å andra sidan lagade jag egen pasta i tisdags också, och dessutom tittar jag på ungefär fyra avsnitt Masterchef om dagen, så det kanske känns mer aktuellt att matblogga. Eller pastamatblogga skulle det förstås bli, eftersom det i stort sett bara är pasta jag lagar. Och fil och flingor förstås.
 
Förresten börjar jag ryckas med i den där deprimerande vågen av att tröttna på sommaren och längta till att man får ha varma kläder på sig. Den känslan brukar ju hålla i sig ungefär en kvart innan man jag genomsnittlig svensk minns att höst och vinter inte alls är särskilt mysigt utan bara just deprimerande.
 
Om jag annars skulle sammanfatta vad jag sysselsätter mig med skulle det bli tre punkter:
  1. Melissa Horn. Jag var högst skeptisk när hon slog igenom, eftersom jag då gillade Lars Winnerbäck väldigt mycket och tyckte att Melissa Horn kändes som ett halvdant Winnerbäck-fan som skivbolagen lät ge ut en skiva för att tjäna pengar på andra Winnerbäck-fans som köpte skivan. I sommar har jag dock insett att Melissa Horn är så mycket mer och jag lyssnar på henne non stop. Hur kan man liksom inte gilla en artist som sjunger melankoliska sånger och avslutar sitt album med en låt som heter "Det känns ännu sämre nu"?
  2. Gilmore Girls. Ja, jag tittar på samma tv-serie om och om igen; jag ser de första fyra säsongerna för att jag gillar det som kommer sen, och när jag ser det som kommer sen inser jag att jag sett det för många gånger och slutar titta. Sen gör jag om samma sak igen, vilket är anledningen till att jag knappt sett sjunde och sista säsongen.
  3. Hallon. Vi verkar vara de enda som har ett riktigt hallonår i år, men vi (ja, jag plockade faktiskt en gång) plockar i alla fall minst två liter om dagen och fyller frysen tills det inte går att hitta något annat i frysen.
/ELIN
 

Kommentarer
Postat av: Elise

Då tycker jag att du ska gå emot din ovilja att se livemusik och gå och se Melissa Horn för då får du också se Jonas Alaska som är rätt så fantastisk :) Har du lyssnat på min lista något?

Svar: Mm, fast just nu är jag väldigt nöjd med att lyssna på spotify:P Ja lite, men det roliga var ju att den enda grupp som jag fastnade för när vi pratade om det här, Norra Kust, tog du inte med i listan:P
Elin

2013-08-29 @ 23:42:17
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0