Kaffe

"Hum, jag har druckit en massa kaffe och nu har jag ont i magen. Jag vet! Om jag dricker lite mer kaffe blir det säkert bättre?
 
Shit vad jag saknar svenskt kaffe. Jag har kommit på att problemet är att amerikanskt kaffe är godast med socker i (och det anammar de med glädje!) medan svenskt kaffe är superäckligt med socker i. Jag hittade förresten en jätterolig kommentar nyss, när jag var så desperat att jag googlade på "amerikanskt kaffe" för att få lite medlidande:
 
"Att importera jänkarnas kaffekultur till Sverige är som att sälja hembränt med sammarin som champagne i Frankrike!"
 
Hihi. Jag vet att det inte är så farligt egentligen, men bor man någonstans i fyra månader och vill att det ska smaka som hemma och vara lika effektivt för pluggandet som hemma så blir man lätt besviken när det är smaklöst och smakar bränt på samma gång.
 
Jaja, så länger får jag nöja mig med det här:
 
Snabbkaffe från ett oetiskt företag, SVF-mugg från en underbar skola och mjölk som håller sig i fyra månader. Welcome to America.
 
/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0