Om bisarra samtal

Jag skulle vilja tillägna ett inlägg åt Hilma, mitt största fan och blogg-groupie. Jag har nämnt henne förut, vi träffades när jag jobbade på Klintagården i somras och jag berättade då följande i bloggen:
 
Efter ett avsnitt av ett drama och en kvarts tittande på en film om drakar bestämde jag och min kompis Hilma oss för att vi skulle skapa en egen film. Den är inte helt färdigplanerad än, men den ska i alla fall innehålla Christian Bale (Batman, och han i drakfilmen), Helge Skoog (Ture Sventon, och mitt livs stora kärlek), en heffaklump, en liten hårig gubbe som gör kullebyttor över en gräsmatta, och så ska alla förväntade filmkyssar avbrytas av att fotografen tappar kameran. Vi kommer att tjäna storkovan på det här projektet!

Jag gjorde det stora misstaget att börja prata med Hilma på facebook ikväll, vilket slutade med att vi i fyra timmar diskuterade: Absolut Ingenting. Förutom att jag som vanligt var noggrann med att trycka ner henne, eftersom vi har ett destruktivt förhållande där jag trakasserar henne och sen är snäll mot henne så att hon blir beroende av mig och inte kan leva utan mig, särskilt som jag skulle straffa henne hårt om hon försökte lämna mig. 220 facebook-kommentarer enbart om bisarra samtalsämnen. Vissa kvällar är det precis vad man behöver för att bli på gott humör.
 
Elin: Ibland glömmer jag att det här är facebook och att vem som helst kan läsa vår fullt hälsosamma konversation:P
Hilma: HAHAHA :D förhoppningsvis har de flesta lite överseende och ser att vi båda trivs med det här ;) Men jag blir imponerad (och lite rädd) om någon orkar läsa allt det här :P
Elin: Väldigt imponerad! Och lite rädd för att nån ska ta med mig till polisen och dig till en kvinnojour...
Hilma: Nneeej!! De får aldrig skilja på oss! Du är ju allt för mig!
Elin: Mm. Jag skulle nog klara mig utan dig dock. Det finns nog vekt folk i fängelset jag kan trycka ner.
Hilma: Men vem ska trycka ner mig? Ta ditt ansvar!
Elin: Hum. Det tänkte jag inte på... Kanske kan du träffa någon kvinna på kvinnojouren som bara låtsas vara utsatt och egentligen bara letar efter någon svag individ att trycka ner?
Hilma: Hoppas det!
 
God natt, Hilma. Den här sången är till dig:
 
/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0