Visum och depppepp

Så har man skaffat sig ett visum i USA i fem månader. När jag skriver det så här så låter fem månader extremt mycket, och det är bara drygt en månad kvar tills jag åker. Spooky!
 
Men tills dess har jag tusen andra saker att göra, bland annat att peppa mig själv genom att lyssna på deprimerande musik. Är det bara jag som gör det? Och tänker att "Ja, men det värsta som kan hända är ju att jag kommer må lika dåligt som människan i låten och det klarar jag nog av" och därmed finns det inget som stoppar mig från att göra precis det jag vill. Det är bara att köra på liksom. Därmed presenterar jag (Bapapa ba ba baa!!!):
 
Elins lista över peppande deprimerande låtar:
  1. Creep med Radiohead. Den här kan man enbart må riktigt dåligt av och därmed är det en perfekt pepplåt!
  2. Vad ska jag göra? med Steget. Och så sån att man bara vill sjunka ner i jorden och dö.
  3. Drive med Ziggy Marley & The Melody Maker. Mer mellankolisk än självmordsbenägen.
  4. Blue and alone med Weeping Willows. Mellankolisk och allmänt hopplös.
  5. Trouble med Coldplay. Här är allt ens eget fel och inte personen man sjunger om och det kan ju alltid muntra upp lite för den som vill slippa bli sårad.
 
Jag vill dock varna alla där hemma som vill testa detta att om man inte är på exakt rätt humör så blir man enbart deprimerad och inte peppad av ovanstående sånger. Ha gärna med en förälder när ni lyssnar på de mer jobbiga bitarna så ska det nog gå bra.
 
/ELIN

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hahaha, det är nog bara du som lyssnar på deppig musik för att bli peppad ;) Själv lyssnar jag på det när jag redan är deppig!

2012-11-28 @ 10:18:05
URL: http://cessis.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0