Saker man skriver när man är sjuk och inte har så mycket annat för sig

Vi hade det mysigt, vi satt där och kela'
Men så förstörde du plötsligt det hela
Du reste dig hastigt och försvann på en sekund
Bara för att jag åt upp din hund

Snälla Marie, kom tillbaka till mig

Snälla Marie, för jag älskar ju dig
Snälla Marie, oh jag ber dig förlåt
Förlåt mig för hunden jag åt


Roy:
- Om du fick välja mellan två nya extraljus och att han sjöng en sång till, vad skulle du välja då?
Roger:
- Det skulle räcka med en ficklampa.


Jag har upptäckt en film som är bättre än boken (apropå något annat)! I somras när jag var på läger läste jag En dag av David Nicholls. Den var bra men inte lika fantastisk som vissa vill få det till, fast den hade ett par riktigt bra crème fraiche-skämt (som för övrigt inte är med i filmen). Men alldeles nyss såg jag filmen En dag och den var så mycket bättre! Istället för att hata killen var jag bara lite irriterad på honom vilket gjorde att jag faktiskt tyckte att han förtjänade tjejen. Den bästa romantiska komedin jag har sett sen igår.

Igår såg jag nämligen också en bra film. Jag är faktiskt sjuk så jag får titta på en massa filmer! Klaga inte på mig... Den heter i alla fall I love you, Philip Morris och är baserad på en verklig historia. Jim Carrey spelar en man som har en viss tendens att lura alla han träffar på. Han låtsas vara advokat, ekonomichef och en massa andra saker som gör att han blir stenrik. Dock blir han påkommen och åker in i fängelse, där han blir kär i Philip Morris, spelad av Ewan McGregor. Allt hade varit frid och fröjd om han bara inte lurat Philip också. För att vara en Jim Carrey-film är den väldigt fin och mysig, vilket gör den behaglig att se på.

Två rekomendationer, inte så mycket annat. Jag har gröt i huvudet och kommer antagligen inte kunna åka till Leksand imorgon. Blääääääääääääääääääääääääääääää.

/ELIN, som det är förfärligt synd om

Kommentarer
Postat av: Elise

En dag såg jag på bio, men det var nog lite ett misstag att se den med mamma som hela tiden sa "i boken var det inte så.." eller "men! sådär kan de ju inte göra, så var det ju inte i boken!"

Men du måste vara frisk på söndag! :O

Wir Kinder vom Bahnhof Zoo finns på Östersunds bibliotek föresten, tillbaka den 9e :)

2012-05-03 @ 22:20:04
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0