"Det är så Elin säger det"

Jag borde egentligen skriva ett långt inlägg om gårdagens filmkväll, som hade tema "Colin Firth" vilket givetvis innebar att jag och Elise åt turkosa plättar med minimashmallows och m&m:s på och tittade på tre och en halv Colin Firth-filmer. Vi var helt värdelösa på att göra plättar (turkosa eller ej) och den vanligaste repliken jag yttrade var: "Åh, titta på Colin! Vad fin han är".

...men det ska jag alltså inte göra. Är ni nyfikna på vilka filmer vi såg kan ni läsa Elise detaljerade inlägg om kvällen. Jag ska istället redogöra för när jag för tredje gången i mitt liv var med på rikstäckande radio. Precis som den andra gången visste jag inte om det själv utan någon annan fick tala om för mig att jag varit på radio. Första gången önskade jag en låt på Musikhjälpen och fick förklara min motivering för Christer, andra gången hade jag skrivit en kommentar på Christers hemsida om att jag tyckte om att filma mig själv när jag städar för att det blir roligare då, och igår berättade Elise för mig att på Christer (börjar ni ana ett mönster här?) hade de förra veckan läst upp en kommentar skriven av någon från Ockelbo. Jag som visste att jag skrivit en kommentar om Ockelbo-dialekt kom på att "Det där är ju jag".

Här är sändningen, men ni måste spola fram till 35:35 för att höra Elins tredje försök att få ut sitt viktiga budskap till Sverige:



För övrigt har jag lämnat in en C-uppsats i dag. Jag tänkte säga det bara så där i förbifarten för att ni ska bli sjukt imponerade över att jag tar så lätt på det och sen bara öser in era gratulationer och beröm (nu fiskar jag efter det på riktigt, så fältet ligger öppet för era värmande ord).

/ELIN, som ska ta sovmorgon i morgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0