Nattbabbel

Jaha, då bodde man i Ockelbo igen då. Fast jag är skriven och har en lägenhet i Östersund, åker till Öland om tre veckor, och om två och en halv månad flyttar jag till Jönköping. Ja, ni hörde rätt! Jag har kommit in på Collegelinjen på Södra Vätterbygdens Folkhögskola i Jönköping! Den 22 augusti börjar jag där och läser hela hösten. I januari åker jag sen till Chicago i fyra månader, och läser på North Park University.

Kort sagt är det mycket på gång, och samtidigt ingenting alls. I dagarna läser jag böcker, hoppar över de stora flyttkartongerna som är utspridda i huset och undersöker om jag har någon släkt i Chicago. Med andra ord har jag sommarlov i ett par veckor och gör mitt bästa för att inte få något konstruktivt gjort. Om jag får säga det själv går det galant!

I natt var jag vaken till klockan tre eftersom jag inte kunde somna. För att söva mig själv ljög jag ihop en historia om hur min favorit-tv-serie Gilmore Girls egentligen slutade. Eventuell SPOILER-alert, men jag är för trött för att avgöra om det verkligen behövs en sån, eftersom det mest avslöjar mina ihopljugerier. Luke och Lorelai gifter sig i alla fall, på torget i stan, det är ett år efter att serien slutade, Rory är hemma igen. Hon är brudtärna och Jess är best man. När hon går uppför altargången får hon syn på honom. Plötsligt fladdrar scener från deras förflutna framför våra ögon, och både de och vi inser att det hela tiden borde ha varit de två. Bröllopet är vackert, precis som det ska vara, alla konstiga människor i staden är där, och det är sådär härligt gediget som det alltid är.

Sen hoppar det några år framåt i tiden, och det är här jag inser den intressanta familjekonstellation jag kokat ihop. Rorys mamma och Jess morbror är ju nu gifta med varandra och när de får barn blir denne krabat Rorys syskon och Jess kusin. Och på samma sätt, om Rory och Jess får barn så blir den både syskonbarn och kusinbarn till Lorelai och Lukes unge. Det var i alla fall det enda jag tycker saknas i serien. Inte den skumma familjekombinationen alltså, utan att Rory och Jess blir tillsammans. Funderar man bara tllräckligt mycket på något så tror man till slut att det verkligen hänt.

 

Där kom lite ny häpnadsväckande information från mig. Nu ska jag försöka sova och komma på hur det gick för han som var den enda som inte sprängdes i sista avsnittet av Tre Kronor

 

God natt yxskaft

/ELIN


Kommentarer
Postat av: lisen

åå, grattis till jönköping-chicago!!!! vad roligt! lycka till!!!! kram!

2012-06-11 @ 18:43:20
URL: http://blogg.passagen.se/loutho

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0