I've loved, I've laughed, I've cried

Jag har skapat en liten sammanfattning över mina känslor inför flytten från Östersund som sker på tisdag. Det är några spridda textrader och kombinationen kanske inte är helt begriplig, men som i all konst (även snodd konst) får man tolka det som man vill. Jag läser gärna texter, men jag vet att andra hellre lyssnar på musiken. Så därför bifogar jag även de fyra låtarna som Youtube-klipp så får ni göra som ni vill. Här är i alla fall vad jag vill säga:

Time, melting fast
In a room where the sun is burning dust from our past
It's a huge carnival in my chest
I didn't know anything,
A carpet floor boy
And the king of land
Where all the small things seems so very grand
I'm leaving tonight

I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill, my share of losing.
And now as tears subside
I find it all so amusing
to think I did all that.
And may I say - not in a shy way;
"No, oh no not me,
I did it my way".

Du måste tro det finns nåt episkt över dig
Du måste höra stråkkvartetten, den är i dig
Måste känna skornas skav.
När jag slutar springa,
hittar nåt att vara i.

Och vem du än blev sen
För ett par år kunde ingen kalla mig resverv
Och vem jag än blev sen
För ett par år var jag mer än vem som helst












/ELIN


Kommentarer
Postat av: Elise

Detta är lite läskigt. När jag läste texten så hörde jag hur du läste den sådär med massa känsla som när du läste ur Romeo & Julia...sluta bo i mitt huvud människa! Sen när jag läste "I've had my fill, my share of losing." så tänkte jag på att fill låter som fil, och ja, du har ju ätit mycket fil. När jag kom till Säkert! texten blev jag glad för att jag kände igen någonting och när jag kom till Stiko blev jag stolt och skrattade i min ensamhet.



sv: haha, faktiskt så satt jag och tänkte, när jag skrev inlägget, att "åh vad skönt för Elin, nu slipper hon skriva ett inlägg om sin examensdag" ^^

2012-06-04 @ 00:12:48
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se/
Postat av: Elise

sv: jobbig du är... haha, du menar så att de tror att du är ambitiös och jobbat länge på historien om dagen fast du egentligen bara snott storyn från mig? :P

2012-06-04 @ 10:28:32
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0