Glad Midsommar

Midsommar utan Leksand, utan Gropen, utan en massa dalkarlar som under alla år intalat mig att det heter "majstång" och inte "midsommarstång", varför jag hela dagen envisats med att säga "midsommarstång", bara för att passa på när det var fritt fram. Faktum är att midsommaraftonen varit utomordentligt trevlig. Lunch med familjen hemma, sen midsommarstångsresning och glass på Wij Trädgårdar, därefter en roddtur och EN SIMTUR i sjön(!!!). Till sist gick vi hem till grannarna för knytkalas, grillning och trerätters middag, allt i ett. Innan jag gick och la mig plockade jag mina sju sorters blommor (vissa traditioner måste man ändå hedra, just för att de är så fina). Att inte prata under hela promenaden var stört omöjligt, men jag gjorde ett tappert försök att hoppa över sju gärdsgårdar. Dels har vi några meter gärdsgård hemma på tomten, men så kunde jag också bland annat klättra över ett staket, ett altanräcke och kliva över en häck (kliva genom en häck för att vara exakt, säg inget till pappa). Nöjd och glad och kall kunde jag gå och lägga mig med sju sorters blommor (smörblomma, ängsklocka, midsommarblomster, hundkex, liljekonvalj, något ur pappas rabatt (hysch!) och en fin gul blomma som låg i komposten) under kudden.
 
På söndag väntar mammas 50-årsdag och sen åker jag till Öland på kvällen. Om Ölandsvistelsen innebär mer eller mindre bloggande återstår att se, samma sak med de tjugo filmer jag tar med mig. Antingen får jag tråkigt och ser allihop eller så får jag roligt och har släpat med dem i onödan.
 
Tjingeling och Glad Midsommar!
/ELIN

Kommentarer
Postat av: Elise

Nästa år borde vi åka till gropen tillsammans. Fast jag skall ju till Boden då. Nu blev det jobbigt...

2012-07-08 @ 18:46:42
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0