Rock on.

Du vet känslan av att komma in i ett rum som du vistas i varje dag och plötsligt ser det på ett helt nytt sätt? Det ser precis likadant ut men du är så van vid det att du aldrig tittat ordentligt (Okej, eventuellt brukar varken ni eller jag känna så ibland men jag tyckte det var en snygg metafor så låtsas i så fall). Tänk dig då att rummet inte är något rum, utan en mun. Och inte vilken mun som helst utan din egen mun. Det är som om någon möblerat om alla tänder medan du var borta på affärsresa. Tänderna står inte där de ska och du undrar om du någonsin kommer att vänja dig vid att bita ihop igen.

En gång i tiden hade jag ett underbett. Kanske inget perfekt underbett, men ändå direkt nedärvt och personligt. Sen fick jag tandvärk, och tre veckor senare har jag blivit ovan vid att bita ihop. Det är som att jag tagit ut en tandställning jag verkligen behövde, och alla tänder har bytt plats med varandra. När jag nu biter ihop gör en tand ont och halva kinden hamnar emellan över- och underkäken. Det är inte lika trevligt som det låter ska jag säga er.

Eftersom ni, mina 300 000 bloggläsare, efter tre veckor vet mer om min muns anatomi än ni någonsin velat veta ska jag gå över till ett annat ämne. Jag har nämligen under några år haft en stark känsla av att jag egentligen inte är uteslutande en poptjej, utan att jag har en riktig rocker i mig. Därför har jag med jämna mellanrum kollat upp en massa rockband och lyssnat på en låt per band för att hitta min musikaliska själsfrände. Jag har till och med gjort en lista med tre kategorier: "Skit", "Något att fundera på" och "Mitt i prick". Medan den tredje kategorin förblivit tom fylls den mittersta i för fullt. Tyvärr försvinner min längtan efter rockmusik ganska snart efter att den uppstått, och därför hinner jag aldrig fundera på det jag skulle fundera på. Just nu ligger i alla fall The Verve (mest för att det är ett så snyggt namn), Arctic Monkeys och Foo Fighters högst upp på listan. Det är alltså ingen growlande hårdrock jag letar efter, utan icke-skrikande men ändå häftig rock. Okej, jag är extremt dålig på att beskriva musik, men om ni fattar vad jag menar och har några tips är jag öppen för förslag. Gärna något brittiskt band, för jag har helt utan vettiga grunder fått för mig att jag gillar brittisk musik. 

/ELIN

Kommentarer
Postat av: Cecilia

The Kooks! Eller The View!

2012-02-25 @ 12:14:55
URL: http://ceciliamonica.wordpress.com
Postat av: Elin

Tack så mycket Cecilia! Det ska jag definitivt fundera på;)

2012-02-25 @ 12:26:23
URL: http://efteralladar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0