Plan B, C, D, E & F

Elise påpekade att man som student behöver en B-plan för vad man ska göra med sitt liv. Så, vad ska man då ha som plan B? Då räknat att plan A är något inom det yrkesområde man utbildar sig till. Och fråga inte vad jag utbildar mig till, för du kommer inte få något svar. Här är mina svar:

B: Bibliotekarie (Underbar arbetsmiljö)
C: Författare (En livslång dröm)
D: Korrekturläsare (Alternativ till författare. Då slipper jag skriva något själv, kan bara skratta åt andras felstavningar)
E: Expert på TV (Medan alla andra drömde om att bli popstjärna eller programledare ville jag bli en av de där människorna som blir inbjudna till Go'kväll för att bli intervjuade om sitt specialämne. På det sättet slipper man bli känd, man får bara sitta i den där fåtöljen och verka viktig en stund, och kan sen gå hem och vara lika anonym som förut)
F: Bonde (Bara gå runt och titta på en massa kossa mu hela dagarna. Föreställer jag mig)

/ELIN

PS. Om något annat ord än Elise ser ut som en länk i det här inlägget så är det inte med flit. Det är bara Firefox/Blogg.se/Det där skumma programmet jag råkade installera idag som gjorde allt skitkonstigt, som dummar sig.

Kommentarer
Postat av: Elise

HAHA, jag visste att du skulle göra den ;D

Känns dock som att du har lite mer genomtänkta svar än jag som mest tog någonting i en handvändning :P

2012-02-15 @ 17:51:47
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se/
Postat av: lisen

hahaha!! du är så underbar!!!

2012-02-18 @ 13:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0