Pretty spooky...

Okej, här kommer två skrämmande saker som hände mig idag:
  1. Jag åkte till Gränna för att gå på julmarknad med några klasskompisar. Det första jag ser när jag går från busshållplatsen är en massa pastellfärgade hus på rad, som taget ur en saga. När jag gick vidare så jag att det fanns en vit kyrka mitt i byn. Bredvid kyrkan gick ungefär tolv tjejer med lucialinnen och kransar på huvudet. När jag vänt mig bort från dem för att fortsätta gå ser jag en liten flicka, typ åtta år, med huckle på huvudet (okej, hucklet har jag kanske konstruerat i mitt huvud i efterhand men ändå) och en korg i handen, prydd med röda band och fylld med godis. När jag några meter fram stött på världens minsta ponny var saken avgjord: Gränna är läskigt idylliskt.
  2. När jag skulle packa skolväskan för imorgon (som alla duktiga flickor gör) hittade jag en banan i väskan! Okej, nu undrar ni; vad är det för läskigt med det då? Jo, för jag åt upp den där bananen igår!!!
Pretty spooky...
 
/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0