En sån där dag man önskar hände oftare

Idag har jag sjungit gospel med Samuel Ljungblahd och Ole Bjørud. För den som inte vet vilka de är kan jag berätta att de är Sveriges respektive Norges största soulsångare, kristna sådana. De hade två konserter idag och min kör Immanuel Gospel hade äran att öppna konserterna med några egna låtar och sen sjunga tre stycken med dem. Om vi börjar med körens egen del så var vi runt sextio(!) stycken, eftersom att det är en så galet bra och rolig kör att vara med i. Vi har aldrig låtit så bra som ikväll, vi var så samstämda och publiken var så med och allt var bara så galet roligt! Jag har inga bilder eller ens några låtar att lägga upp, men jag tror att någon filmade och att det ska komma upp något på Youtube så småningom.
 
Vad gäller artisternas framträdande var de jättehäftiga. Medan Børud har en fantstisk klar röst är Ljungblahd en show man som kan hoppa runt konstant i två timmar om han är på det humöret. Ikväll var det dock ganska många lugna låtar så han behövde inte ta ut sig totalt. Mina två favoriter var i alla fall "You've got a friend" som inte är en julsång men som hela publiken sjöng tillsammans, och "We three kings" som de sjöng nästan utan komp och med stämsång som fick dem att låta nästan elektroniska. Det är svårt att förklara vad det var som var bra med det men det var häftigt i alla fall. Helt unikt.
 
Nu ska jag sova. Har jag tur (och viss ambition) så skriver jag färdigt min uppsats i morgon förmiddag så får jag vara med på en tur till polkagrisens förlovade hemland Gränna på eftermiddagen. Men som det känns just nu kommer hela dagen och inte bara förmiddagen upptas av samer, indianer och inuiter. Vilket väl inte är helt fel det heller...
 
/ELIN
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0