We built this city

Världens snyggaste tröja anlände i mitt postfack idag:



T-shirten var en present till alla som byggde tält på jamboreen. Titta särskilt på den fina (oranga) byggarhjälmen som legogubben har på sig! Det är rörande. Här är för övrigt staden vi byggde (snodd bild, jag fick sällan åka helikopter över lägret):



För den som är intresserad kan jag tala om att det stora vita tältet längst upp till vänster var min arbetsplats (det var där kungen hängde), i den lilla skogsplätten i mitten stod det höga skitäckliga tornet som var byggt av enbart slanor och rep (och eventuellt lite spik), den stora klungan med vita tält föreställer centrum, med torg och restauranger och allt, och allra längst upp till höger bodde och åt jag. Kan tillägga att det tog en bra stund att gå till jobbet varje morgon...

Oj, nu fick jag en nostalgiöverdos av att titta på gamla bilder och läsa min loggbok. Särskilt fint var det att läsa om kvällen då jag och Tua satt i tältet hela kvällen och tänkte på våra bästa Harry Potter-ögonblick, och sen i ren och skär lycka fick låna Emils Harry Potter och hemligheternas kammare-bok. Jag läste högt för Tua, och såklart så somnade hon. Folk brukar göra det när jag läser högt. Jag har inte kommit på än om det är bra eller dåligt...

/ELIN

Kommentarer
Postat av: Tua

Jag brukar somna när folk läser högt. Annars brukar det ta en liten stund att somna men så fort någon sätter igång och läsa så tuppar jag av omedelbart. Minns du Marias Muminläsning?



Slutsats: Ingen komplimang till dig.

2012-04-11 @ 23:36:03
Postat av: Sanna

Vad är alla vita stjärnor?

2012-04-12 @ 09:20:16
Postat av: Elin

Tack, Tua, nu känns det mycket bättre.



De vita stjärnorna är tälten som deltagarna åt mat i. Såna här: http://retrolux.blogg.se/images/2011/017_161014996.jpg

2012-04-12 @ 10:00:42
URL: http://efteralladar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0