Vårkänslor och tvångstankar

Först och främst vill jag rekommendera alla som är intresserade av mina förehavanden att läsa det här inlägget: "Här är mitt rum, här är min smutstvätt. Åh åh, där är Noblesseasken!". Dels för att det ger en väldigt detaljerad beskrivning av vad jag gjorde och utsatte min kompis för i tisdags, och dels för att Elise behöver fler bloggläsare.

Jag har åkt till Ockelbo för att fira påsk. Det fina med att åka hit är att det till skillnad från Östersund kan likna vår ute. I rättvisans namn var det faktiskt vår ett tag i Östersund också, jag såg för första gången en massa tussilago till exempel. Men sen kom det snö igen och la sordi på vårkänslorna. När det blir vår har jag tre stycken tvångstankar, saker som jag bara måste göra just för att det är vår. Det första är att jag måste hoppa hopprep, det andra är att jag måste hoppa hage och det sista är att jag måste plocka tussilago i ett specifikt dike. Tussilagoplockandet är inte så konstigt, men rep- och haghoppandet har nog med mitt barnasinne att göra, och att jag älskar ljudet av grus under skorna när snön och isen smält bort.

Ett annat bevis på att jag älskar våren är att det alltid är då jag tar fram kameran och knäpper kort på naturen. Det är inte medvetet så att jag tänker "Nu är det vår, nu ska kameran fram!", det råkar bara bli så att jag är på gott humör och är ute mycket vid just den tiden. Därav har jag också vid det här laget ganska många foton på just gula gräsmattor, kala buskar och översvämmade kohagar. Det som de här bilderna har gemensamt är att de är roliga att ta men oändligt tråkiga att titta på.

Nu ska jag i alla fall visa upp ett litet galleri av bilder, tillika orsaker till att komma hem till påsk:

Bilder jag tagit idag, tillika orsaker att komma hem till påsk:


Ett sökande efter träningskläder blev till något som snarare liknade second hand-shopping i familjens garderober. Bland annat hittade jag pappas gamla flanellskjorta. Superfin på mig, tänkte jag, och förbereder mig nu för att be honom låna ut den.


Att spela basket ute på gården är inte fullt lika förenat med tvångstankar utan något jag gärna gör ändå. OBS! Bilden är inte arrangerad, utan bollen rullade naturligt och lade sig i gropen mellan de två buskarna! Åtminstone hade den gjort det om den gjort som jag sa till den från början.


Pappas krokusar.

Och, såklart:

Internetuppkopplingen. Här är routern fint placerad mellan soffan och den blommiga spaden, framför jordgloben (för övrigt iförd hatt, som alla mer belevade jordglober) och under den stålsträngade gitarren.

Jag tillönskar er härmed en Glad Påsk och en fortsatt fridfull Stilla Vecka.

/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0