Bingo!

Jag sitter och gör en bingobricka inför min mammas femtioårskalas i sommar. Ni vet, när man får en lapp med rutor på och så ska man till exempel hitta "Någon som klappat en delfin" eller "Någon som bott i Tranås". När det gäller såna här lekar är det viktigt att man känner sin publik. I det här fallet innebär det att se till att ha fler exempel i stil med "Har jobbat som pastor" än "Har druckit bodyshots". Martina föreslog till och med att jag skulle ha en ruta som sa "Någon som inte gått på bibelskola". Även om just den är en gnutta överdriven så illustrerar det ganska bra hur man måste tänka med de gäster som kommer på mammas fest. Har någon förslag på andra roliga saker man kan ha med så är det välkommet! Det ska vara blandade exempel så lås inte fast er vid vad jag just skrev.

För övrigt händer det inte så mycket i mitt liv just nu, det är därför jag inte bloggar så mycket. Jag pluggar inte så mycket, städar inte så mycket, jag blir vansinnig på J:et på min dator som håller på att ge upp, och ser fram emot att åka på riksstämma på lördag. Det mest spännande jag gjorde igår var att laga åtta strumpor. Alla mina strumppar utom ett var trasiga så det var dags att ta tag i det. Nu är det fixat. Oj, jag blir uttråkad bara att skriva om det här...

Ja ja, jag ska försöka se till att ta kort i helgen i alla fall, så att jag fåt något nytt att säga (ja, jag vet att det bara är söndag och därmed en vecka kvar till helgen men man får väl se framåt lite?. Tills dess kan ni roa er med att fundera på min strumpor. Det ska jag göra.

Tjingeling
/ELIN

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Jag gapskrattade länge när jag läste Martinas förslag. Klockrent tycker jag!!

2012-04-22 @ 20:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0