Som en ny kvinna

Igår tittade jag på Till det som är vackert med Alicia Vikander och Samuel Fröler. Den handlar om en tjej från förorten som kommer i kontakt med klassisk musik och blir förälskad. Det är ett socialrealistiskt drama och jag blev väldigt imponerad av Lisa Langseth som både skrivit manus och debuterar som regissör. Jag fick verkligen en känsla av att filmen utspelade sig i verkligheten och inte i någon påhittad filmvärld. Det är scener på en mataffär och ett bibliotek och det speglar verkligen det svenska samhället. Sen är ju Alicia Vikander i rollen som Katarina också helt otrolig. Hon spelar psykiskt instabil och är kall men samtidigt extremt känslosam. Jag gillar också att hon inte ser sminkad ut utan har synliga födelsemärken och munsår. Ett bra betyg på Till det som är vackert och jag ser fram emot att se Alicia Vikanders senaste film Kronjuvelerna. Kanske något att önska sig i julklapp...

Idag har jag klippt håret och beställt två par nya superfräsiga glasögon. Jaså, vill ni se bilder? Ja men det klart att ni ska få! Här är ena paret (den blå klisterlappen ska inte sitta på när jag får dem):



Och här är det andra paret, som råkar vara exakt likadana som min brors glasögon:


Som en helt ny (aningen mysko) kvinna!

/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0