Jag hör röster!

Förvirrad mormor klockan åtta på morgonen: "Jag hör röster!"
Mindre förvirrad morfar: "Äh, det är bara Elin som sjunger"

I sommar kommer jag med största sannolikhet att vara på scoutläger i fyra veckor i sträck. Världsscoutlägret i Kristianstad som jag ska på i sommar söker Builders som ska bygga upp lägret. Om man är där i minst två veckor före får man 2000 kronors rabatt på lägret. Alltså: Mat, trevligt umgänge, lägerkläder och en gräsplätt att ha sitt tält på i fyra veckor för 2500 kronor! Och dessutom slipper man ha ett riktigt sommarjobb under den tiden. Jag och min vän Tua är sjukt peppade!

Som tidigare framgick sjöng jag i morse. Så fort jag kommit ur duschen är jag väldigt morgonpigg, så då passar jag på att dra en truddelutt. Visa dagar kan jag inte åka med bussen ända från huset så då måste jag gå de första två kilometrarna. Det är en stor, trafikerad väg med många lastbilar och inga andra promenanter (jag är säker på att det heter så) så det är perfekt tillfälle att sjunga för sig själv. I morse hade jag lite musikal. Ni vet, så där när man sjunger med olika röster för olika karaktärer och låter lagom dramatisk. Först blev det "Grisen i säcken" med Galenskaparna & Aftershave, naturligt följd av "Svärföräldrarna". De två sångerna är med i en föreställning som heter just Grisen i säcken och som jag inte har sett. Den första handlar om en kvinna som ska ut och dansa och så slutar det med att hon gifter sig med en snubbe hon inte riktigt gillar för "Det är ju det som är tjusningen med att gå ut och dansa, att få med sig en gris i en säck hem till sig". I den andra har hennes föräldrar fått veta att deras dotter köpt grisen i säcken och kommer hem till dem och frågar stackars den Rune "Vem i helvete är du?".

Så roligt kan man ha det på morgnarna...

/ELIN


Kommentarer
Postat av: lisen

grisen i säcken är urbra!!! brukar oxå sjunga de där låtarna, men nu var det ett tag sen... jag tror jag har grisen i säcken på dvd, ska nog se den inom en snar framtid. så kul!

2011-03-09 @ 12:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0