Blandade känslor

Det var meningen (jag hade planerat det i flera dagar) att jag skulle tillägna ett helt inlägg åt min nya fantastiska ryggsäck, som jag nyss hämtade ut på posten:


60 liter, Röd (Nähä?!), 107 000 remmar som jag inte vet vad jag ska göra med och en massa fack jag inte hunnit utforska än...

Men så fick jag alldeles nyss beskedet att en vän till familjen precis dött, 66 år gammal. Hon var medlem i församlingen som jag är uppvuxen i. När jag konfirmerade mig var hon med som ett slags hjälpledare och hon var verkligen världens gulligaste. Så trots att jag inte stod henne jättenära känns det plötsligt fel att sitta här och hålla kärleksfulla utläggningar om en ryggsäck.

Så istället öppnade jag Spotify och knäppte på min spellista med "Sorgelåtar". Jag skapade den när en släkting dog, och det är faktiskt bra att ha en sån till hands. För att lyssna, gräva ner sig och sen kunna gå vidare. Den första låten på listan är Fix you med Coldplay:

When the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone, but it goes to waste
Could it be worse?

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you


/ELIN

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Kan jag få den listan fina Elin?

2011-03-29 @ 21:36:39
URL: http://ceciliastankar.blogg.se/
Postat av: Anonym

nejjj! vem är det som dött...??? jag ahr inte hört nåt... =( kram.

2011-03-29 @ 22:24:43
URL: http://blogg.passagen.se/loutho
Postat av: Elin

Lisen, Anija skrev igår på facebook att Inger hade gått bort efter att ha fått en hjärtattack i går morse:( Kram



Cecilia, haha det kan du väl. Det är ganska ooriginell och pretentiös. Fast jag vet inte riktigt hur man delar spotifylistor...

2011-03-30 @ 08:43:44
URL: http://efteralladar.blogg.se/
Postat av: lisen

ååå, inger... =( tack för att du berättade...kram

2011-03-30 @ 09:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0