Ylioppilaskilään, Kiitos

Jag har varit med vännerna i Åbo och haft det legendariskt! Bland annat har jag lagt ut flera hundra kronor på att få mat en enda dag, spelat upp samma scen ur Titanic fem gånger, åkt buss till Ylioppilaskilä (och sagt detta till busschauffören dessutom!) och tackat minst trettio gånger, eftersom det var det ord vi lärde oss bäst.

Höjdpunkten på helgen var enligt mig när vi satt på pizzerian som Cecilia ätit på när hon var liten och åt den bästa pizzan jag någonsin har ätit. Dyr men med hög kvalitet. Det var supermysigt och vi kom snart igång med några diskussioner. Det finns ingen som går upp emot gamla klassiska human-diskussioner. När vi kommer igång är det som att det sker på samma villkor. Ett utbyte av tankar är huvudmålet och vi blir trots hetsiga diskussioner aldrig osams eftersom vi kan skilja på person och åsikter. Det är underbart i de lägena. Vi diskuterade sexuell läggning, jämställdhet, personlighet och allt möjligt.

Den enda negativa händelsen var egentligen att min vän Helena blev sjuk på hemvägen och började spy (vilket jag för övrigt inte har berättat för min mormor och morfar än, då skulle de ha satt mig i karantän och börjat käka vitpepparkorn för glatta livet, typ).

Men trots ett bakslag och en hel del tveksam finsk karaoke i moll var helgen otroligt rolig. Om ni undrar vilken Titanic-scen som spelades upp så var det den då Rose kommer ner för trappan och Jack står med armen bakom ryggen och övar på att hälsa på folk. Fem gånger spelade vi upp den, en gång för varje trapp. Om det ska göras ska det göras ordentligt. Och om ni dessutom undrar hur man säger "Tack" på finska så är det "Kiitos". Och ja, Cecilia, jag slog upp det på Google Translate för att få stavningen rätt, annars skulle du väl hoppa på mig som ett lejon på en hyena (vad gillar ni den liknelsen?).

Moi 
/ELIN 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Då kan jag ju passa på att hoppa på dig när det gäller "Ylioppilaskilä" istället :P Det stavas Ylioppilaskylä, mohahahaha.

2011-03-23 @ 18:19:54
URL: http://ceciliastankar.blogg.se/
Postat av: Elin

Skit också...

2011-03-24 @ 18:07:18
URL: http://efteralladar.blogg.se/
Postat av: Marre

Skäms Elin! Rättvisa skipad av Cecilia.

2011-03-24 @ 18:24:15
Postat av: Marit

Haha jag har inte berättat för mina sambos om magsjukan heller! Men det verkar ju ha blåst över liksom.

2011-03-25 @ 07:42:58
URL: http://maritsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0