Livet på en pinne

Med eld i baken rusade jag iväg till järnvägsstationen. Tåget mot Sundsvall anlände samtidigt som jag och efter att ha hämtat ut biljetten sjönk jag lättad ner på ett säte och hoppades för allt jag var värd att jag inte hade glömt något i lägenheten. I så fall skulle jag bli tvungen att åka tillbaka fastän jag planerat för att slippa göra det. I vilket fall som helst kom jag med alla tåg som planerat och spenderade helgen i Stockholm på equmenias riksstämma. Fyra dagar med långa förhandlingar (inklusive ett av mig inlämnat förslag som hela riksstämman antog), flummiga diskussioner (om bland annat Eva & Adam och skolminister Jan Björklund) och en hel del tunnelbaneåkande. Lantisen har nu blivit lite mer hemmastadd i Stockholm och vet numera exakt hur det känns att åka tunnelbana hem klockan elva en fredagkväll: Finemang! Öh, nej.

Nu har jag kommit hem till det tropiska Ockelbo. 30 grader var det i dag och jag hade fullt sjå med att försöka andas. Nu upptäckte jag också att jag igår hade tre gånger fler bloggläsare än jag brukar, vilket är väldigt underligt med tanke på att jag inte skrivit något den senaste veckan. Bättre kommer det nog inte bli framöver. Vädret och lyckan över att ha sommarlov får mig att förakta datorn och jag tillbringar hellre mina dagar med att läsa Imorgon när kriget kom på en av våra tre altaner (skryt). Jag ska också under sommarens lopp gå på 60-årskalas, diamantbröllopsfest, guldbröllopsfest, jobba som lägerledare, sova i tält fyra veckor i sträck och semestra med familjen. Men framförallt ska jag bada, bada, bada och bada. Tack för mig.

/ELIN

Kommentarer
Postat av: Marre

Läser du om den serien eller har du sparat några böcker sen för två somrar sen?

2011-06-07 @ 19:26:45
Postat av: Elin

Åh, jag planerar också att läsa Imorgon när kriget kom i sommar! Såg filmen för ett tag sen (den va faktiskt riktigt okej) och då blev jag som vanligt sugen på att läsa om böckerna:) Misstänker att jag även kommer läsa om HP 7 med anledning av den historiska filmpremiären! The end of an era;)

2011-06-07 @ 19:57:45
URL: http://flummigafunderingar.blogspot.com/
Postat av: lisen

låter som en finfin sommar! om du har lust får du gärna ta en tripp till sandviken o steka på min balkong, dricka kall saft o få en varm kram av undertecknad... =) nyfiken - vad var det för förslag du la fram på riksstämman?? =)

2011-06-08 @ 18:12:19
URL: http://blogg.passagen.se/loutho
Postat av: Elin

Marre: Jag läser om dem allihop. Hittade nr 2 och 3 på biblioteket för en krona styck så jag kunde inte hålla mig:P

Elin: Jaså, jag tror inte jag vågar se filmen. Jag såg någon recension om att den var ”tonårsaktig" och det är ju aldrig bra;)

Lisen: Ja, det borde jag ju verkligen göra när du lägger fram det sådär. Jag kanske drar med Martina eller något någon dag:) Hum, lång historia, men jag och en till hade ett förslag om den nya scoutstrukturen som de håller på att ta fram, att varje scoutförbund ska ha rätt till en representant i valberedningen i den ovanstående organisationen. Scoutstrukturen var en skitstor fråga med ungefär tjugofem att-satser att ta ställning till...

2011-06-10 @ 12:29:23
URL: http://efteralladar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0