Back in business

Fem dagar var allt som krävdes för att få ordning på mitt liv. Jag snoozar en minut varje morgon! Det är nog det jag är mest stolt över. Mobilen alarmerar 06.00, jag ställer om den till 06.01 och när alarmet låter igen tvingar jag mig upp ur sängen. Jag borstar tänderna som jag ska, åker bussar, jobbar längre än jag behöver för att lära mig saker och komma igång med min studie. Jag tittar knappt på mina tv-serier, utan sitter utmattad i soffan med mormor och morfar ett tag innan vi spelar yatzy. Vi spelar ett par gånger och sen är det dags att sova.

Så ser mitt liv ut och plötsligt känns allt prima. Även om kroppen ofta är trött mår själen mycket bättre än när jag var en slacker som snoozade halva morgonen, gick upp och knäppte på datorn och spenderade hela dagen med att titta på Gilmore Girls, Vänner eller OC och spela Spindelharpan. Nu kan jag göra det korta stunder istället, vilket är en mer hälsosam nivå.

I dag skulle jag som pricken över i:t på mitt nya hälsosamma jag ut och åka skidor med morfar. Det gick OTROLIGT bra. Inte! Jag kom ungefär femton meter innan jag insåg att det var lönlöst, eftersom plusgraderna gjorde att ett tjockt lager klistrades fast under skidora. För att komma framåt var jag tvungen att stapplande promenera på skidorna nerför backarna, och i den takten hade jag kommit fram på onsdag (och då ska jag jobba). Så jag fick vända igen, medan min friskus till morfar med glid under skidorna åkte iväg på sin mil (vilket jag kan tillägga att det inte hade blivit om jag varit med. Tre kilometer räcker gott åt mig när jag är så här otränad).

Nu ska jag strax sätta igång med veckans melodifestivaltabell. Tur att man har lite rutin i alla fall. Förut behövde jag timtal för att få rätt storlek på varje ruta...


Elin i sitt rum hos mormor och morfar

NEJ! Nu spelar mormor och morfar yatzy utan mig! Så här får det bara inte gå till! Hejdå.

/ELIN

Kommentarer
Postat av: Marre

Haha, härligt hörrudu! Rutiner kan vara riktigt najs. Ska försöka fixa några schyssta jag med.

2011-02-27 @ 14:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0