Hela livet var ett disco

Stora planer på gång.

Jag ska skriva en bok
Jag ska skriva en låt
Jag ska lära mig spela gitarr på riktigt
Jag ska skriva hemtenta
Jag ska förbereda min opponering i morgon
Jag ska packa allt jag ska ha med mig till mormor och morfar
Jag ska se färdigt Mordkommissionen

Så därför tittar jag på OC och äter mackor med jordnötssmör med sylt. Ja, jag har förresten skaffat min andra burk jordnötssmör! Den gav mig tyvärr inte riktigt lika mycket frigörelse som den förra (se inlägg från kanske november).

I kväll ska vi bada med scout. Vi skulle ha gjort det förra terminen, men min kära vän Cryptosporidium (som tydligen försvinner precis när jag åker härifrån) satte stopp för det, och eftersom de små liven (barnen, inte parasiterna) pratade om att åka och bada hela hösten tänkte vi ta det nu i stället. Problemet är bara att jag är förkyld. Och min mamma har sagt att man inte ska bada när man är förkyld. Därför ska jag inte tala om för min mamma att jag ska bada i kväll. Och där rasade vuxenpoängen...

Oj, jag har ju inte ens talat om min enorma fångst av vuxenpoäng! Förra veckan fick jag mitt första oranga kuvert! Jag har väntat på det oranga kuvertet sen min syster fick sitt första. Hon tog det som ett tecken på att hon var gammal, jag ser det som ett viktigt tecken på mognad. Så plötsligt en dag låg det där i postfacket. Jag har aldrig riktigt vetat vad kuvertet innehåller, mer än att det handlar om pension, men nu fick jag öppna mitt kuvertet. Papperet som låg i var ganska trist och jag vet inte vart jag har det, men kuvertet ligger på en mycket speciell plats och jag funderar allvarligt på att rama in det.

January brought a headache
In February, it got even worse
And when you thought it couldn't get more awful
Say hello to March
April brought me to a funeral
Gained another ten pounds in May
But I thought you said summer is going to take the pain away

Have you ever had the feeling
No one really knows what you're all about?
And when you try to show them
They all have things to do tonight
/ELIN


Kommentarer
Postat av: Marre

Min kära vän. Du är härlig och rolig och förkyld och jag tycker om dig. Må Falun vara din kommunala välgörare och dina morföräldrar ett par humörhöjare. Må plugget passera smidigt. Kram

2011-02-15 @ 20:33:06
Postat av: Elin

Tack så mycket:D

2011-02-15 @ 20:36:27
URL: http://efteralladar.blogg.se/
Postat av: Marre

P.S. I know the feeling. D.S.

2011-02-15 @ 20:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0