Lägerrrrräv

Enligt min mening borde jag snart ha levt upp till den ärofulla titeln Lägerräv (en sån som åkt mycket på läger). Jag har fått beskedet att mellan vecka 25 och 27 ska jag få jobba på ett läger (kollo ungefär) utanför sandviken. I slutet av vecka 27 åker jag sedan iväg på World Scout Jamboree, där jag är i fyra veckor (Builder plus Funktionär). Resultatet blir sju veckor läger i sträck! De tre första är betalt jobb, de fyra sista skulle kunna liknas vid slavarbete: att betala för att andra ska få köra med en. 

Förutom att wsj gör mig väldigt glad och förväntansfull blir jag också lite nervös. Det längsta jag har varit på läger är en vecka, och jag vet hur mycket jag längtar hem till sängen och duschen efter den veckan. Dessutom ska jag och min vän Tua (som förresten knöt skorna i lördags. Förlåt. Internt skämt) försöka leva ihop och samsas i fyra veckor. Det kan sluta precis hur som helst. I helgen umgicks vi i ett dygn. Under hela den tiden var vi gruppens fjortisar, som fnissade, flamsade och försökte slippa undan disken. Lagom moget.

Något annat moget är att sitta och blogga på sin ytterst seriösa praktikplats. Det ska jag sluta med bums!

/ELIN

Kommentarer
Postat av: Tua

Hahaha, vi kommer att ta död på varandra, men framförallt alla andra under de där veckorna. 38000 liv på våra samveten... aj aj.



Det var din sista helg som tonåring, jag tycker att du hade rätt att flamsa dig!

2011-04-11 @ 18:10:08
Postat av: Elin

Åh, det har du rätt i! Så det var därför jag flamsade! Synd att inte du hade någon ursäkt:P

2011-04-11 @ 19:26:48
URL: http://efteralladar.blogg.se/
Postat av: Tua

Jag gjorde det bara för att vara snäll och hjälpa dig. Det var en stor uppoffring.

2011-04-12 @ 15:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0