Lystring lystring!

I måndags hade jag följande ststus på facebook:

"Elin Alneberg har bara fem dagar på mig att utföra min tonårsrevolt. Något förslag?" (Ursäkta grammatiken, men det blir så på facebook)

och en hel del bra förslag på hur jag skulle gå till väga kom in. Till exempel att tatuera mig, pierca mig i tungan eller tapetsera mitt rum med folie (vilket jag inte ens visste var en typisk tonårsrevolt. Man lär sig nåt nytt varje dag.) Så här gick jag alltså runt och oroade mig för att jag varit alltför lat på tonårsrevoltfronten. Men så plötsligt slog det mig: Tänk på allt annat som händer när man fyller tjugo! Hur ska jag hantera allt det, och är jag tilräckligt förberedd?

Alltså sökte jag på Åldersgränser och Wikipedia gav mig snart all information jag behövde. När man är tjugo år får man i Sverige göra följande:

Handla alkoholhaltiga drycker på Systembolaget.

Studera på Polishögskolan.

Inom tre dagar är jag alltså helt fri att köpa tre hinkar vodka (det säljs hinkvis va? Nu blev jag osäker...) och bli polis (gärna samtidigt. Att söka till polishögskolan med tre hinkar vodka i händerna känns högst förtroendeingivande). Men har jag verkligen gjort allt man ska göra innan man får dessa tillstånd? Svar nej. Jag har alltså en hel del att göra till på lördag:

1. Jag ska skaffa hembränningsapparat och blanda till en Vargtass. Någon som har lite lingondricka hemma?

2. Jag ska ställa mig utanför Systemet och kasta en vädjande blick på alla som går förbi för att de ska köpa ut åt mig, jag som inte fyllt tjugo än.

3. Jag ska söka till Polishögskolan. Jag vill inte bli polis och om tre dagar är ju risken större att jag kommer in.

Uppenbarligen har jag mycket att stå i...

/ELIN, 19 jordsnurr


Kommentarer
Postat av: Marre

Du är rolig du! :) :)

2011-04-13 @ 17:08:51
Postat av: lisen

nu kände jag hur mycket jag saknar dig... din humor får mig att le, fast du är långt borta... (fast i cyberspace är allt nära förstås...) gillade särskilt din sista punkt, om att söka till polishögskolan nu för att det är större risk att du kommer in om några dagar...=D

2011-04-13 @ 21:47:50
URL: http://blogg.passagen.se/loutho
Postat av: Syster

Oh, du är så rolig :)

2011-04-14 @ 22:10:13
Postat av: Elin

Tackar tackar. Jag kan ju erkänna att jag själv var ganska stolt över det här inlägget:P

2011-04-15 @ 11:58:14
URL: http://efteralladar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0