Elins listblogg

Min kära vän Martina gav mig en födelsedagspresent som heter Listan - Ditt liv i listor. I den finns massor av listor som man ska skapa själv baserat på sina egna erfarenheter, till exempel Mina värsta utomhusupplevelser och Hårfärger/Frisyrer jag haft. Detta är ju det perfekta materialet att basera en blogg på! I alla fall en blogg som tillhör Elin, som tycker väldigt mycket om att göra listor. Så en gång i veckan ska jag hädanefter fylla en av dessa listor och tvinga er att läsa! Ett oslagbart koncept.

Som mjukstart ska jag presentera en helt egenkomponerad lista som jag nyss kom på när jag låg ute på altanen och försökte sova:

Tre personer jag sagt "Åh, vad jag är kär i dig" till den senaste veckan (genom en dataskärm alltså).


1. Katie Holmes.
Hon är den bästa skådisen i Dawson's creek. Första gången jag följde Dawson's creek, för några år sen, tyckte jag inte riktigt om henne för att hon är lite konstig och ler väldigt snett. Men när jag nyligen såg denna serie igen blev jag totalt förälskad. Hon är en suverän skådespelare! Hon har det där lilla subtila i sig, så att hon inte måste göra stora gester eller överdrivna miner för att man ska fatta vad karaktären känner. För någon vecka sen började "The Kennedys" på SVT1 och hon spelar Jackie Kennedy. Helt otroligt kroppspråk har hon! I det här klippet är hon tjugo år (precis som jag, apropå ingenting) och sjunger i första säsongen av Dawson's Creek. Lyssna på sången, men framförallt, titta på hur hon rör sig och framställer hur osäker men ändå så elegant Joey (karaktären) är när hon uppträder för första gången:




2. Neil Patrick Harris. Jag har en viss dragning till folk som inte lever upp till vissa fördomar och normer. Neil Patrick Harris är gay och spelar en av de straightaste karaktärerna på tv: Barney Stinson i How I met your mother. Det gillas skarpt.




3. Kronprinsessan Victoria. Rojalist eller monarkihatare, Ockelbobo eller Långtbortistanbo, det spelar ingen roll. Den här människan är helt otrolig. Hon är så varm, smart, vältalig, naturlig och proffsig på alla sätt och vis. Jag är kär helt enkelt. Om man nu ska ha en drottning kan jag inte tänka mig någon bättre lämpad. Underbar.




Btw var det inte meningen att propagera för krig och monarki i samma andetag. Men det var det bästa klippet jag hittade så det bara bidde så...

/ELIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0