Jordnötssmör

Igår tog jag ett viktigt steg i min frigörelseprocess. Det var så att säga "Ett litet steg för människan och ett stort steg för mänskligheten". Steget bestod i att jag köpte mig en burk med jordnötssmör. Det kan verka lite konstigt, men jag ska förklara historien bakom det:

För några år sen, kanske åtta eller så, så köpte min mamma och pappa en burk med jordnötssmör. Jag och mina syskon åt av detta jordnötssmör och kände det som om vi kommit till himmelen. En väldigt onyttig och gomfastklistrad himmel, men ändå. Det var SÅ gott! Men när burken var slut ville de inte köpa mer jordnötssmör för att det inte var nyttigt. Flera gånger sen jag flyttade hemifrån har min blick dragits till jordnötssmöret i affären, men mitt samvete (som i det här fallet har min mammas röst) sa åt mig att det var onyttigt och att jag inte skulle köpa det. Men igår när jag var på Konsum (Jag är ju medlem i Konsum och då vill man gärna vara lite solidarisk (För er som inte sett/kommer ihåg Macken: det är ett citat från Macken)) så tog jag alltså det stora steget och köpte mig en burk ekologiskt jordnötssmör. När jag kom hem bredde jag lite på mackan och det smakade ljuvligt! Det smakade som Snickers, förutom att det totalt fastnade i gommen, vilket var ganska irriterande.

Det var meningen att jag skulle knäppa kort på burken med jordnötssmör, men då kom jag på att det skulle kunna uppfattas som reklam för Green Choice ekologiska jordnötssmör, så därför bredde jag på det på en macka i stället. Men nu måste jag ju äta upp mackan också...osis

Det var meningen att jag skulle knäppa kort på burken, men så kom jag på att det skulle kunna uppfattas som reklam för Green Choice Creamy Pea nut butter och så kan vi ju inte ha det. Därför bredde jag på det på en macka i stället, som jag nu är tvungen äta upp. Osis...


Vid det här laget kanske ni har märkt att jag gillar parenteser. Det beror på att när jag skriver så skriver jag som jag pratar, och när jag pratar så kommer jag hela tiden på en massa inlägg jag vill göra som ofta avviker från ämnet, och i skrift blir det ofta till parenteser. Det är helt enkelt något man får vänja sig vid om man ska läsa vad jag skriver. Det är en del av tjusningen med mig!

/Elin

Kommentarer
Postat av: Marre, din första läsare?

Hej Elin!



Jag har haft kul när jag läst igenom dina inlägg. Du skriver underhållande. Intressant med Skavlan-kommentaren angående maskulinitet/manlighet! Vilka är bloggen öppen för?

2010-10-13 @ 17:35:08
Postat av: efteralladar

Yey, min första läsare och min första kommentar!:D Bloggen är öppen för alla, alla, ALLA!

2010-10-13 @ 17:52:55
Postat av: Christian

Haha jordnötssmör! :P Har aldrig käkat det men det är något jag alltid velat prova efter att ha sett alla amerikanska familjefilmer som barn!

2010-10-13 @ 18:15:12
URL: http://bulthornet.blogg.se/
Postat av: Marre

ALLA?! Gahhhhhhhhh! ;)Vilka hittar hit då?

2010-10-13 @ 18:23:22
Postat av: efteralladar

Eh, du? Och alla andra jag berättar det för. Hurså? Vill du att jag ska starta en reklamkampanj för bloggen?:P

2010-10-13 @ 19:29:47
Postat av: Marit

Haha, det finns två lustiga saker med detta blogginlägg!

För det första, du skriver verkligen som du pratar. Jag kan riktigt höra hur du egentligen sitter och berättar historien för mig medan jag läser vad du skrivit. Underbart med tanke på att vi inte setts på hur länge som helst.

För det andra, jag hade aldrig ätit jordnötssmör förr, det har liksom inte funnits i min vardag men just i morse så åt jag faktiskt en smörgås med inget mindre än ekologiskt jordnötssmör på till frukost hemma hos min kompis! Helt fantastiskt. Krävde lite salt dock.

2010-10-14 @ 13:29:24
Postat av: Sara

Heeej Elin! Har länge saknat en blogg från dig, och nu gick min önskan i uppfyllelsen! =) Yey.



Håller totalt med dig ang. Diggiloo/Skavlan. Hade exakt samma tankegångar efter TV-fredagen (ja, jag är också en sån där konstig ungdom...) ;P



Ser fram mot kommande inlägg! =)

2010-10-14 @ 14:00:08
Postat av: Frida

Haha! Elin, jag hör din röst i mitt huvud när jag läser <3

2010-10-14 @ 15:29:18
URL: http://dykeonbike.wordpress.com
Postat av: efteralladar

Sara: Snart är det bara du kvar. Annars vet du allt om våra liv men vi vet inget om ditt;)

2010-10-14 @ 16:01:28
Postat av: Marre

Hallå! Jag hör hemma i samma blogglösa grupp som Sara!

2010-10-14 @ 20:44:34
Postat av: efteralladar

Jag vet det Marre, men jag skrev "Snart";)

2010-10-14 @ 21:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0